kasbokar kasbokar .

kasbokar

پنجره دوجداره UPVC

در مقاله­ هاي قبلي توضيح مفصلي راجع ­به پروفيل­هاي چوبي، آهني، آلومينيومي و … خدمتتان ارائه داديم. نقطه مشترك تمام اين پروفيل ها عدم كارايي بود. يكي تمام انرژي را هدر مي­داد يكي وزن بالايي داشت و ديگري در برابر رطوبت فرسوده مي­شد.

 

در اين شرايط نياز به وجود يك پروفيل مناسب كه نقص­ها را تا حد ممكن حل كند حس مي­شد. و اين­گونه بود كه بعد از مدتي پروفيل­هاي upvc وارد بازار شدند. اولين درب و پنجره upvc در سال ۱۹۶۰ ميلادي در اروپا توليد شد و در ايران هم اولين واحد توليد آن در اواخر دهه ۵۰ احداث شد. 



به دليل موفقيت اين محصول، از همان تاريخ تا امروز استفاده از درب و پنجره upvc كاملا رايج و رو به افزايش است. به طوري كه در حال حاضر ۷۵ درصد سهم بازار درب و پنجره­ ي اروپا به upvc ها اختصاص دارد.

 

upvc مخفف كلمات (Unplasticized PolyVinyl Chloride) حالت سخت شده­ ي پلي وينيل كلرايد است. ۸۵ درصد تركيب پروفيل­هاي پنجره upvc از همين ماده تشكيل شده.

 

ويژگي هاي پنجره يو پي وي سي

اين نوع پنجره تاثير بسيار جدي در كاهش مصرف انرژي دارد و به واسطه‌ي ساختار ويژه‌ي خود مانع ورود گرد و غبار، آلودگي، سروصدا، سرما و گرما مي‌شود. در و پنجره دو جداره و سه جداره معمولا از قاب پنجره، شيشه، يراق آلات و لاستيك آب‌بندي تشكيل شده است. شيشه‌ي اين نوع پنجره عموما شيشه ۶ ميل و ۴ ميل ساده است و در فضاي بين شيشه‌ها گاز آرگون تزريق مي‌شود.

 

مزاياي استفاده از در و پنجره  يو پي وي سي

كاهش مصرف انرژي 

جلوگيري از ورود آلودگي

مقاومت در آب و هواي مختلف

عايق صدا

 

يكي از مزاياي در و پنجره هاي upvc ضد حريق بودن اين محصولات مي باشد. در و پنجره هايي كه با upvc ساخته مي شوند،بخاطر استفاده از درزگير در محل هاي باز شونده از ورود گرد و غبار به محيط جلوگيري مي كنند و باعث مي شوند هواي تميز تري نسبت به بيرون داشته باشيم.



تفاوت pvc و upvc در چيست؟

در پاسخ بايد بگوييم upvc از pvc ساخته مي‌شود ولي آن را با افزودن تركيباتي براي ساخت پروفيل بهينه سازي مي­كنند. به دليل اين­كه پليمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اكسيژن نيز تركيب مي شود و لازم است يك پايدار كننده به آن اضافه شود. به اين منظور از پايدار كننده ­هاي مختلفي استفاده مي شود تا كيفيت pvc در پروسه توليد upvc كاهش پيدا نكند و پس از آن براي افزايش استحكام از پر كننده هايي مانند كربنات كلسيم استفاده مي ­شود.



توليد درب و پنجره upvc

 

پروفيل­ها با دقت تحت آزمايشات و استاندارد هايي قرار مي­گيرند و كيفيت آن­ها از هر نظر بررسي مي­شود. تعدادي از تست­هاي لازم براي سنجش پروفيل upvc به شرح زير مي­باشد:

 

آزمايش شكل ظاهري و شرايط توليد

مقاومت در برابر ضربه

عكس العمل پس از گرم شدن

تست جرم واحد طول

برگشت حرارت

تست كجي، ابعاد و هندسه پروفيل

تست جوش

 

عوامل موثر بر قيمت پنجره هاي يو پي وي سي

 

روش توليد پنجره‌ها نيز بر قيمت آن‌ها تاثيرگذار است. مثلا پنجره‌ها دوجداره‌اي كه به صورت مكانيزه توليد مي‌شوند، به دليل صرفه‌جويي در هزينه‌ها با توليد مكانيزه، داراي قيمت تمام شده پايين‌تري نسبت به مدل‌هايي هستند، كه دستي و غير مكانيزه توليد مي‌شوند.

 

علاوه بر اين‌ها، برندهاي مختلف نيز داراي قيمت‌هاي متفاوت هستند. هر برندي با توجه به كيفيت و نحوه توليدي كه دارد، روي درب و پنجره‌هاي دوجداره قيمت‌گذاري مي‌كند.

تنوع برندها در صنايع درب و پنجره به خصوص پنجره هاي UPVC انتخاب را براي خريداران دشوار كرده است.

قيمت متر مربعي حدودي بوده و جهت محاسبه دقيق قيمت پنجره upvc مورد نظر از طريق تماس با كارشناسان وينكار قيمت و توضيحات دقيق را بصورت رايگان دريافت نماييد.



 

 


برچسب: پنجره/ پنجره دوجداره/ قيمت پنجره دوجداره/ خريد پنجره دوجداره،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۲:۳۴ توسط:سميرا گرامي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :