kasbokar kasbokar .

kasbokar

طراحي سايت وردپرسي

دلايل استفاده از وردپرس

دلايل استفاده از وردپرس بي شمار هستند ولي ما قرار است 6 تا از آن ها را در اينجا بيان كنيم. حالا چرا همه آن ها را بيان نمي كنيم؟ به اين دليل كه همين 6 مورد كافي هستند تا شما را مطمئن كنيم كه از اين CMS يا سيستم مديريت محتوا استفاده كنيد. البته باقي دلايل هم در دل همين 6 دليل هستند كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت. اول از همه بايد بگوييم همانطور كه احتمالا بدانيد وردپرس، يك نوع از طراحي سايت وردپرسي  نيست، بلكه يك سيستم مديريت محتوا مي باشد كه شما آن را بر روي سايت خودتان نصب مي كنيد و اين سيستم به شما اجازه مي دهد كه بدون نياز به دانش برنامه نويسي، سايت خودتان را به راحتي مديريت كنيد. البته ناگفته نماند كه شايد جزئيات پيچيده تر اين CMS كمي تخصصي تر باشد ولي همچنان يك پنل مناسب براي سايت شماست.

وردپرس رايگان است!

از دلايل استفاده از وردپرس همين بس كه وردپرس يك نرم افزار رايگان است. به اين معنا كه شما مي توانيد آن را رايگان دانلود، نصب و استفاده كنيد. شما مي توانيد از وردپرس براي ساختن هر نوع سايتي استفاده كنيد. البته در نظر داشه باشيد كه همچنان هزينه دامنه و هاستينگ پا برجا مي ماند، اما خود نرم افزار وردپرس رايگان و شما مي توانيد آن را از خود سايت وردپرس يا وردپرس فارسي دانلود كنيد. حال شايد از خودتان بپرسيد يك سيستم مديريت محتوا به اين پر كاربردي چرا بايد رايگان باشد كه هر كسي بتواند از آن استفاده كند و آيا اين موضوع مشكوك نيست؟ براي پاسخ به اين سوال بايد در نظر بگيريد كه بالاي 50 درصد سايت هاي جهان از وردپرس استفاده مي كنند و مطمئن باشيد كه راه هاي ديگري براي وردپرس وجود دارد كه پول در بياورند، پس نگران نباشيد .

استفاده از وردپرس آسان است!

حال يكي از دلايل استفاده از وردپرس اين است كه با وجود انعطاف پذيري و قدرتمند بودن اين پلتفرم، استفاده از آن بسيار راحت است. وردپرس براي كساني كه تازه كار كردن با سايت را شروع كرده اند بسيار راحت است و براي افراد خبره هم بخش هاي تخصصي خودش را دارد. وردپرس يك داشبورد ساده دارد كه انتخاب هاي مختلف در منو سايدبار آن لحاظ شده است. شما به راحتي مي توانيد با استفاده از آن ها صفحه و پست درست كنيد، شركت طراحي سايت را سفارشي سازي كنيد، منو هاي نويگيشن به سايت اضافه كنيد و هر كاري كه لازم باشد در سايت انجام بشود. وردپرس به تازه كار ها اين اجازه را مي دهد كه بدون هيچگونه دانش تخصصي سايت را مديريت كنند و البته كه به حرفه اي ها هم اين اجازه را مي دهد كه دست در موارد تخصصي تر نيز ببرند.

با وجود اينكه مديريت وردپرس آسان است و امكانات بسيار ساده اي در اختيار شما قرار مي دهد، دليل نمي شود كه محدود به همان امكانات اوليه شود. در نظر داشته باشيد كه هزاران هزار افزونه يا پلاگين براي وردپرس وجود دارد كه هركدام به پنل وردپرس، عملكرد خاصي را اضافه مي كنند كه باعث مي شود شما بتوانيد امكانات جديد به سايت خودتان اضافه كنيد. حال اين افزونه ها ممكن است كوچك و جزئي باشند، يا ممكن است وسعتي به اندازه خود وردپرس داشته باشند. پس اين را بايد بدانيد كه سادگي و آسان بودن وردپرس از دلايل استفاده از وردپرس ، به معني محدود بودن آن نيست.

مي توانيد وردپرس را سفارشي سازي كنيد

بيشتر كساني كه از وردپرس استفاده مي كنند نه طراح سايت هستند و تخصصي در برنامه نويسي دارند. در واقع، بيشتر كساني كه از اين سيستم مديريت محتوا استفاده مي كنند، ممكن است كوچكترين دانشي از طراحي سايت نداشته باشند. حال چگونه ما اين همه سايت زيباي وردپرسي در دنيا مي بينيم؟ به اين خاطر كه هزاران قالب زيبا براي وردپرس در سطح وب وجود دارد كه شما مي توانيد از آن ها استفاده كنيد و حتي آن ها را خودتان به سليقه خود، سفارشي سازي كنيد. در واقع براي هر نوع سايتي، چندين قالب مخصوص وجود دارد حال ممكن است اين سايت فروشگاهي باشد، شركتي باشد، بلاگ باشد و … كه براي هركدام مي توان قالب مخصوص را تهيه كرد و آن را شخصي سازي كرد. اين سفارشي سازي هم با پنل خود اين قالب ها انجام مي شود.

شما مي توانيد توسط پنل قالب ها، رنگ هاي سايت را عوض كنيد، لوگوي خودتان را آپلود كنيد، پس زمينه سايت را تغيير دهيد، اسلايدر هاي زيبا بسازيد و به طور كلي هركاري كه دلتان مي خواهد با سايت انجام دهيد.

امنيت وردپرس بالاست!

يكي از دلايل استفاده از وردپرس اين است كه وردپرس مي داند كه چقدر امنيت يك سايت مهم است. به همين دليل هم به نوعي طراحي شده است كه دستبرد به سايت شما را به شدت دشوار و حتي غير ممكن كند. هرچند كه شما كار هاي ديگري هم مي توانيد براي امنيت سايتتان در برابر هكر ها، بدافزار ها و ديگر خطرات بكنيد، وردپرس هم چه به خودي خود و چه پلاگين هاي مخصوصي كه دارد، امنيت سايت شما را تا حد زيادي بالا مي برد و اجازه ورود هيچ خطري را نمي دهد.

نتيجه گيري 

شايد تا به الان فكر مي كرديد كه استفاده از وردپرس يا به طور كلي، استفاده از يك CMS اعتبار سايت شما را پايين مي آورد. اما اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه خيلي از سايت هاي معتبر و معروف در جهان از همين سيستم مديريت محتوا استفاده مي كنند و اين موضوع به هيچ عنوان به اعتبار آن ها آسيبي وارد نكرده است. دلايل استفاده از وردپرس را به شما گفتيم اما همچنان اين شما هستيد كه انتخاب مي كنيد كه طراحي سايتتان به چه صورتي باشد و مطمئن باشيد كه اگر از هر روشي به درست ترين شكل ممكن استفاده كنيد، حتما بهترين نتيجه را كسب خواهيد كرد. هرچند كه وردپرس از نظر ما مي تواند يك انتخاب عالي و مناسب براي شما باشد كه موفقيت شما را از جهاتي تضمين مي كند. ممنون كه در اين مقاله همراه ما بوديد.




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۶:۴۱ توسط:سميرا گرامي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :