kasbokar kasbokar .

kasbokar

آتليه عكاسي عروس


بهترين آتليه عكاسي را چگونه انتخاب كنيم؟

اين سوالي است كه اكثر ما وقتي قصد عكس گرفتن داريم از خود مي­پرسيم. خصوصاً اگر براي مناسبت خاصي بخواهيم عكاسي كنيم.

براي انتخاب بهترين آتليه عكاسي در تهران در تهران و يا هر شهر ديگري، بايد ابتدا هدف خود را مشخص كنيد و به اين فكر كنيد كه يك عكس خوب از نظر شما چه ويژگي­هايي بايد داشته باشد. همچنين بد نيست اطلاعاتي كلي درباره عكاسي و تجهيزات آن و ساير المان­هاي دخيل در عكاسي داشته باشيد تا بتوانيد يك آتليه عكاسي حرفه­اي انتخاب كنيد. به هر حال انتخاب آتليه عكاسي مجرب و حرفه­اي كار آساني نيست و نيازمند شرايطي است كه دراين مقاله به شما خواهيم گفت.

بهترين آتليه عكاسي را چگونه انتخاب كنيم؟

اين سوالي است كه اكثر ما وقتي قصد عكس گرفتن داريم از خود مي­پرسيم. خصوصاً اگر براي مناسبت خاصي بخواهيم عكاسي كنيم.

براي انتخاب بهترين آتليه عكاسي عروس در تهران و يا هر شهر ديگري، بايد ابتدا هدف خود را مشخص كنيد و به اين فكر كنيد كه يك عكس خوب از نظر شما چه ويژگي­هايي بايد داشته باشد. همچنين بد نيست اطلاعاتي كلي درباره عكاسي و تجهيزات آن و ساير المان­هاي دخيل در عكاسي داشته باشيد تا بتوانيد يك آتليه عكاسي حرفه­اي انتخاب كنيد. به هر حال انتخاب آتليه عكاسي مجرب و حرفه­اي كار آساني نيست و نيازمند شرايطي است كه دراين مقاله به شما خواهيم گفت.


بهترين آتليه عكاسي را چگونه انتخاب كنيم؟

اصول انتخاب يك آتليه عكاسي خوب

بهترين راه يافتن يك آتليه خوب تحقيق درباره آن است. به عنوان مثال براي عكس­برداري روز عروسي خود بايد حداقل از يك ماه قبل براي پيدا كردن يك آتليه خوب تحقيق كنيد.

فراموش نكنيد كه فقط يك بار عروس و داماد مي­شويد و شب عروسي مهم­ترين رخداد زندگي شما است كه ديگر تكرار نمي­شود و عكس عروسي تنها يادگاري است كه از اين شب به جا مي­ماند. بنابراين بهتر است تنها يادگار اين شب را به دست يك آتليه عروس حرفه ­اي بسپاريم. با در نظر گرفتن چند نكته ساده مي­توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.

  1. نحوه برخورد عكاس: يك عكاس بي­حوصله و بداخلاق قطعاً نمي­تواند عكس­هاي خوبي از شما بگيرد. بنابراين اگر به يك آتليه مراجعه كرديد و با چنين رفتاري مواجه شديد، بهتر است آنجا را ترك كنيد. عكاسي يك هنر است و يك عكاس ماهر با صبر و حوصله و خوشرويي مي­تواند هنر خود را به نمايش بگذارد.

  2. مطالعه دقيق قرارداد: قبل از عقد قرارداد با آتليه، حتماً جزئيات مورد نظرتان را در آن درج كنيد. مانند تعداد دوربين­ها، نوع ويديو تحويلي و ابعاد آن ( بايد مشخص كنيد كه فيلم را بر روي DVD يا CD و با كيفيت HD يا FULL HD تحويل دهند )، مدت سرويس هلي­شات، كرين و…، تاريخ تحويل فيلم و عكس، تعداد عكس­ها، تعيين هزينه­ها و هر چيز ديگري كه از نظرتان مهم است را مشخص كنيد. دقت كنيد كه امضاي مديريت آتليه حتماً در قرارداد وجود داشته باشد.

  3. انتخاب سوژه­هاي دلخواهتان: حتماً لحظات خاصي در روز عروسي­تان وجود دارد كه دوست داريد ثبت شود. نظر خود را به عكاس بگوييد و ببينيد عكسي مانند آنچه در ذهن شما است دارد و يا مي­تواند بگيرد.

  4. تهيه ليستي از ژست­هاي مورد علاقه­تان: همه آتليه­هاي عروسي آلبوم نمونه كار دارند كه مي­توانيد آن را ببينيد و ژست­هايي كه دوست داريد را انتخاب و رزرو كنيد. البته دقت داشته باشيد كه بعضي آتليه­ها عكس­هاي آتليه­هاي ديگر را به شما نشان ندهند. همچنين عكسي كه مي­بينيد يكي از بهترين عكس­هاي آتليه است. بنابراين براي اطمينان خاطر نمونه عكس­هاي بيشتري تقاضا كنيد.

  5. احساس آرامش: آتليه­اي را انتخاب كنيد كه هنگام حضور در آنجا احساس راحتي داشته باشيد و بتوانيد به راحتي نظرات خود را با مشاور در ميان بگذاريد و ايشان هم برايتان وقت گذاشته و نظراتتان را بشنوند. در چنين آتليه­اي بدون شك افراد حرفه­اي حضور دارند كه به سليقه­تان احترام گذاشته و حتي­المقدور سعي در اعمال نظراتتان خواهند داشت. استوديوي عروس شاين واقع در غرب تهران، يكي از اين آتليه­هاي حرفه­اي است.

  6. ظاهربين نباشيد: توجه بيش از حد به دكوراسيون، آتليه شما را از اصل قضيه كه تخصص و كيفيت كار آتليه است، دور مي­سازد. بنابراين سعي كنيد خيلي به ظاهر فريبنده آتليه­ها توجه نكنيد. نگران دكوراسيون نباشيد. عكس شما در هر مكاني كه ثبت شود باز هم از دكورهايي براي حرفه­اي­تر شدن عكس­ها استفاده مي­شود. هميشه به مهارت عكاس و فيلمبردار توجه كنيد. يك عكاس ماهر در هر شرايطي مي­تواند عكس­هايي خارق­العاده و حيرت­انگيز از شما ثبت كند.

    بهترين آتليه عكاسي را چگونه انتخاب كنيم؟

ويژگي­هاي آتليه عكاسي خوب را چه چيزهايي است؟

يك آتليه خوب بايد داراي پرسنلي مجرب و با اخلاق باشد. دارا بودن خلاقيت، دانش و تجربه در كنار تعهد كاري از مهم­ترين ويژگي­هايي است كه يك آتليه عكاسي حرفه­اي بايد داشته باشد.

بسياري از افراد فكر مي­كنند همين كه يك آتليه مجوز داشته باشد كافي است. بايد بگوييم كه سخت در اشتباهيد چون مجوز را مي­شود با مبلغي بسيار كم به راحتي خريد و يا اجاره كرد. بنابراين هنگام انتخاب آتليه عكاسي به سابقه عكاسي رجوع كنيد. همچنين مي­توانيد از عروس و دامادهايي كه به تازگي ازدواج كرده­اند درباره ميزان رضايت از عكس­ها و آتليه­اي كه رفته­اند پرس­وجو كنيد و بهترين آتليه را انتخاب كنيد.

دارا بودن يك عكاس با استعداد هنري يكي ديگر از ويژگي­هاي آتليه عكاسي است. همانطور كه قبلاً گفتيم عكاسي يك هنر است و بايد هنرگونه اجرا شود تا روح داشته باشد. اگر قرار باشد در عكاسي فقط با تكيه بر تجهيزات عكاسي، عكس گرفته شود، ديگر نمي­توان به آن يك كار هنري گفت. بلكه يك كار صنعتي است.




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۹:۲۶ توسط:سميرا گرامي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :