kasbokar kasbokar .

kasbokar

آشنايي با عكاسي صنعتي

عكاسي صنعتي از سالها پيش وجود داشته اما در سالهاي اخير اهميت ويژه اي پيدا كرده است. با ورود بازاريابي ديجيتال و فضاي كسب و كارهاي اينترنتي اهميت استفاده از عكسهاي با كيفيت بسيار پر رنگ تر شده و بسياري از كسب و كارها با در نظر گرفتن اين مهم به موفقيت هاي جديدي رسيده اند. عكاسي صنعتي با هدف معرفي مزيت هاي محصولات و يا خدمات انجام مي شود. عكسهاي صنعتي ابزارِ رسانه اي قدرتمند براي افزايش فروش كالا و يا خدمات هستند.

كاربردهاي عكسهاي صنعتي

عكسهاي صنعتي كاربردهاي مختلفي در رسانه هاي تبليغ دارند. اين عكسها وظيفه معرفي ماهيت، كاربرد و ويژگي هاي محصول را به خريدار دارد. طراحي كاتالوگ، بروشور، فروشگاه اينترنتي، آگهي تبليغاتي و بسياري موارد ديگر نيازمند عكسهاي صنعتي است و با استفاده از اين عكسها تاثيرگذار خواهند بود.

عكاسي صنعتي به شاخه اي از عكاسي گفته مي شود كه وظيفه آن به نمايش گذاردن دقيق و كامل و باكيفيت محصول يا خدمات مي باشد. عكاسي صنعتي هم مي تواند از محصول باشد و هم از محل مانند كارخانجات يا سازمان ها.

به بيان ساده تر عكاس صنعتي وظيفه اش اين است كه نماي كاملي را از كالا برداشت كرده و جهت ارائه به مشتري به كارفرما ارائه كند ُ در اين شاخه همانگونه كه بيان شد هدف تنها يك چيز است : نمايش كامل و واضح كالا از زواياي مختلف و زيبا. دقيقا همان كاري كه ما در استوديو عكاسي صنعتي آني بين انجام مي دهيم.


عكاسي ازهر موضوعي كه با فعاليت هاي شركتي توليدي يا خدماتي در ارتباط باشد، در حيطه عكاسي صنعتي قرار مي گيرد. پس ميدان عمل عكاسي صنعتي ، بسيار وسيع است؛ زيرا تنوع محصول و خدماتي كه مي تواند دركشور سازنده مصرف و يا به ديگر كشورهاي جهان صادر شود، نيز مطرح خواهد شد. عكاسي صنعتي در برگيرنده تمام كارهايي است كه به توليدكننده كمك مي كند تا محصولاتش را تبليغ كند و بفروشد. وظيفه عكاسي صنعتي هم اين است كه موضوع از جلوه و نماي بهتري نسبت به موضوع هاي مشابه برخوردار باشد. عكاسي صنعتي به طور خلاصه مركز توجهش صنعت است.


عكاسي صنعتي چيست ؟

 عكاسي صنعتي، حوزه وسيعي است كه چندين شاخه از عكاسي و تخصص در زير آن قرار مي‎گيرند. عكاسي صنعتي به شاخه‎‌هايي از عكاسي با اهداف تجاري اشاره دارد تا يك كالا يا برند يا حتي يك فرد تبليغ يا يك كالا يا خدمات به فروش رسانده شوند. هر كسب‌وكاري كه داشته باشيد، داشتن عكس‌هاي با كيفيتي از محصول يا خدمات كه بتواند توجه مشتري را به خود جلب كند و همچنين قادر باشد تاثيرِ ماندگاري بر ذهن او بگذارد، براي موفقيت‌تان بسيار حياتي است. شما نياز داريد در فضاي حقيقي و مجازي، خود را به مخاطب معرفي كنيد و جلوه‌اي بصري در ذهن او بسازيد.



انواع عكاسي صنعتي

عكاسي تبليغاتي

عكاسي هوايي

عكاسي معماري و نماي داخلي

عكاسي ماشين

عكاسي غذا 

عكاسي محصول

عكاسي خبري

عكاسي ورزشي

عكاسي جواهرات

نورپردازي عكاسي صنعتي

بخش بسيار مهمي از عكاسي صنعتي، نورپردازي است! نه‌تنها در عكاسي صنعتي، بلكه در هر نوع عكاسي، نور در نتيجه كار تأثير زيادي دارد. گاهي اوقات با وجود آن كه از دوربين و لنز بسيار حرفه‌اي استفاده مي‌شود اما به دليل عدم وجود نور كافي، نتيجه نهايي رضايت‌بخش نيست. شما بايد سعي كنيد از نور طبيعي خورشيد به بهترين شكل استفاده كنيد.


فرق عكاسي صنعتي و تبليغاتي

شايد عكاسي صنعتي و عكاسي تبليغاتي مترادف همديگر در نظر گرفته شوند، اما اين دو، تفاوت‌هايي اساسي با يكديگر دارند! در واقع، عكاسي تبليغاتي ، شاخه‌اي از عكاسي صنعتي است و در زير مجموعه‌ي آن قرار مي‌گيرد.

فرق عكاسي صنعتي و تبليغاتي در اين است كه عكس‌هاي تبليغاتي، جلوه‌ي تبليغاتي بيشتري دارند و حاوي اطلاعات بيشتري هستند، به طوري كه بيننده با ديدن عكس‌هاي تبليغاتي، داستاني را در ذهن خود شكل مي‌دهد. اما عكس‌هاي صنعتي ، بيشتر به جزئيات محصول مي‌پردازند و سعي مي‌كنند به بهترين نحو، ويژگي‌ها و جزئيات كالا يا خدمات را به تصوير بكشند. اين مساله در عكس‌هاي تبليغاتي تا به اين حد پررنگ نيست، بلكه در اين شيوه‌ي عكاسي سعي مي‌شود به مشتري القا شود به محصول يا خدماتي، كه شما از آن عكس تبليغاتي گرفته‌ايد، نياز دارد!

مساله‌اي كه مهم است، اهميت اين دو نوع شيوه‌ي عكاسي است كه باعث مي‌شود كسب‌وكار شما به هر دوي اين‌ها به موازات يكديگر نياز داشته باشد. در عين حالي كه نياز داريد محصول خود را به شكل يك داستان كوتاه و تاثيرگذار به مخاطب نشان دهيد، نيازمند آن نيز هستيد تا محصول‌تان را با وضوح بيشتر و بدون حاشيه‌پردازي به مخاطب معرفي كنيد تا او قدرت انتخاب و تصميم‌ گيري داشته باشد.


برچسب: عكاسي صنعتي  عكاسي تبليغاتي  عكاسي در منزل شاسي عكس عكاسي عقد عكاسي مدلينگ فيلمبرداري محصولات،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۴۵ توسط:سميرا گرامي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :