kasbokar kasbokar .

kasbokar

معرفي انواع پنجره كشويي

با اهميت پيدا كردن مبحث استفاده از نور طبيعي در ساختمان ها و فضاهاي داخلي شيشه به يك عضو جدا نشدني از ساختمان بدل گرديد . همين مسئله موجب شد كه استفاده از پنجره هاي بزرگ گسترش زيادي پيدا كنند . هنگامي كه خانه ها به شكل آپارتمان هاي امروزي ساخته شدند و توسعه يافتند ، نياز به وارد كردن فضاي طبيعي به داخل خانه ها اهميت پيدا كرد . به همين منظور استفاده از شيشه در نماي ساختمان ها روز به روز افزايش يافت .پنجره ها دروازه هاي هر ساختماني به محيط بيروني اند، كه در نماي ساختمان و دكوراسيون داخلي ، تهويه و نورگيري و ارتباط با بيرون نقش مهمي دارند. دو نوع از رايج ترين پنجره هاي دوجداره ، پنجره دوجداره لولايي ، و پنجره هاي كشويي اند كه مزايا و معايب خود را دارند. سوالي كه براي بيشتر مشتريان در هنگام خريد پنجره به وجود مي آيد، اين است كه چه پنجره اي براي شما مناسب است؟


پنجره دوجداره كشويي

پنجره هاي كشويي از مدل هاي بسيار رايج  و پر استفاده هستند، كه با پروفيل هاي آلومينيومي و upvc قابل تهيه اند. در گذشته بيشتر از نوع آلومينيومي استفاده مي شد، اما با گذشت زمان و پيشرفت در ساخت مصالح ساختماني ، امروزه نيز بيشتر از پروفيل هاي upvc استفاده مي شود. پنجره دوجداره كشويي يكي از بهترين راه حل ها براي استفاده از شيشه هاي بزرگ در نماي ساختمان ها مي باشد . پنجره آلومينيومي كشويي نيز يكي از پرطرفدار ترين انواع پنجره كشويي مي باشد .


انواع پنجره‌هاي دوجداره كشويي 

پنجره كشويي يك لنگه بازشو = فقط داراي يك لنگه متحرك است كه به سمت چپ يا راست حركت مي كند.

 پنجره كشويي دو لنگه بازشو = داراي دو لنگه متحرك است و مي توان هر يك را به صورت جداگانه باز يا بسته كرد. بنابراين اگر تهويه و دسترسي بيشتري به فضاي بيرون مي خواهيد، پنجره كشويي دو لنگه بازشو مناسب تر است .


پنجره‌هاي كشويي آلومينيومي، عملكردي شبيه به پنجره‌هاي دولنگه دارند، با اين تفاوت كه به جاي حركت عمودي، به صورت افقي حركت مي‌كنند. نصب و تغيير اين نوع پنجره‌ها در هر نوع ساختماني قابل اجرا است، اما بهتر است آن‌ها را براساس ويژگي‌هاي ساختمان خود انتخاب كنيد، تا از كاربري، امنيت و زيبايي آن‌ها لذت ببريد.

ويژگي پنجره كشويي

پنجره‌هاي دوجداره كشويي براي مناطقي با آب و هواي معتدل بسيار مناسب هستند. استفاده از اين نوع پنجره ها به دليل آنكه به راحتي باز و بسته مي‌شوند، هنگام استفاده از تهويه طبيعي و آب و هواي بيرون از ساختمان بسيار مطلوب است.استفاده از پنجره دوجداره كشويي براي استفاده در مناطق با سر و صدا، گرد و خاك زياد، هواي خيلي گرم و يا هواي خيلي سرد، به هيچ عنوان مناسب نيست و نيازهاي شما را برآورده نمي‌كند. پنجره‌هاي كشويي نسبت به پنجره‌هاي لولايي، حدود ۲۰ درصد عايق‌بندي كمتري دارد و به همين دليل براي اينطور مناطق به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود.

مزاياي پنجره كشويي نسبت به ساير پنجره ها :

۱- پنجره كشويي نياز به فضاي كمتري براي باز و بسته شدن دارد و مناسب براي محيط هاي كوچك است.چرا كه در محور افقي بصورت خطي باز و بسته مي شود.

۲- پنجره كشويي براي آشپزخانه هايي كه نياز به تهويه بيشتري دارد و همچنين خانه هايي كه بالكن كوچكي دارد و اتاق خواب و مطبخ و همچنين حمام و اتاق خواب مناسب است.(حداقل عرض براي پنجره كشويي ريلي در هر مكان ۲ متر مي باشد.)

۳- پنجره كشويي امكان نصب توري ثابت و پليسه را دارد.

۴- مناسب براي فضاهاي كوچك

۵- نسبت به ارتفاع و عرضي كه براي نصب اشغال مي كند،داراي فضاي دسترسي مناسبي به بيرون است.

۶- عيب پنجره كشويي نسبت به پنجره هاي ديگر اين است كه به تعمير و نگهداري بيشتري نياز دارد

معايب پنجره ريلي‌ كشويي چيست؟

۱- اين نوع پنجره ها نسبت به پنجره هاي تك حالته و دو حالته از درصد عايق كمتري برخوردار هستند 

۲- تميز كردن پنجره هاي ريلي سخت تر از نوع هاي ديگر پنجره است و اين به دليل قرار گرفتن ريل ها بر روي هم مي باشد.

قيمت پنجره ريلي كشويي:

قيمت پنجره كشويي بستگي به نوع بازشو پنجره دوجداره و نوع پروفيل (بر مبناي وزن آن محاسبه ميشود،پروفيل كشويي از پروفيل هاي ديگر بزرگتر است) و ارتفاع و عرض پنجره و نوع يراق پنجره دارد.قيمت پروفيل و يراق كشويي با توجه به تك حالته و دو حالته بودن پنجره دوجداره متفاوت مي باشد.اما به طور كلي قيمت يراق كشويي كمي بيشتر از يراق پنجره تك حالته مي باشد.

 

 


برچسب: پنجره پنجره دوجداره قيمت پنجره دوجداره خريد پنجره دوجداره،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۰:۴۹ توسط:سميرا گرامي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :